Nedefor finner du svar på de mest spurte spørsmålene. Du kan også søke i vår løsningsdatabase etter enda flere spørsmål og svar
Dersom du opplever feil på ditt system, kontakt din lokale installatør.
Finner du ikke svar på feilen på disse sider, ber vi deg logge inn her i support-portalen for å opprette en sak.
Du kan generere et nytt passord ved å gå hit. Skriv inn epostadressen i tekstfeltet, og klikk på den blå knappen merket "Nytt passord". Du vil da få tilsendt en epost med instrukser for å fullføre passordbytte.
Logg inn i Sensio-portalen Unity. Når du er logget inn så har du et tekstfelt under tittelen "Inviter noen til...". I dette tekstfeltet skriver du inn ny eiers epostadresse, og velger rollen "Eier" i nedtrekksfeltet under. Avslutt ved å klikke på den blå knappen merket "Inviter". Den nye eieren av systemet vil motta en epost som må bekreftes, og eierskiftet er fullført.
Det er to abonnements-alternativer som tilbys:
Alle nye kunder får gratis abonnement i tre måneder for å kunne prøve full funksjonalitet, hvor man ved prøveperiodens slutt mottar en epost med forespørsel om videre utvidelse av disse funksjonene. Et abonnement må fornyes manuelt ved utløp, noe som gjøres i appens meny under "Abonnement".
Sensio gir primært brukerstøtte til elektrikere på oppdrag. Har du Sensio Hjem i din bolig så er din primærkontakt elektriker med unntak av faktura- eller epost-spørsmål. Ovennevnte faktura- eller epost-spørsmål kan rettes til oss ved å fylle ut dette skjema med produktområde "Sensio Hjem", og du får svar på registrert epostadresse.
Google Home® er fortsatt i beta-versjon for Sensio Hjem, men det er fullt mulig å bruke tjenesten likevel. Send oss din Google®-tilknyttede epost på en support-sak med produktområde "Sensio Hjem", så inviterer vi deg til beta-versjonen som tester.
Som eier av et Sensio smarthus har du/dere montert en rekke komponenter i boligen som kommuniserer med Sensio-kontrolleren. Blir denne kommunikasjonen brutt over en lengre periode så går systemet i sikkerhetsmodus, og kan ikke kontrolleres på telefon/nettbrett. For å hindre frostskade så går varmestyringen på i ti minutter for så å slå seg av i femti minutter. Dette skjer syklisk inntil feilen er rettet. For å rette denne feilen så må det bestilles autorisert elektriker, og er dessverre ikke en feil som kan rettes av Sensio sentralt.
Det er fem dioder på X1-kontrollerens panel som gir tilbakemelding om status:
Er du usikker, men opplever feil på anlegget så kontakt autorisert elektriker som kan hjelpe med feilsøking. Dette er dessverre ikke feil som kan rettes av Sensio sentralt.
Sensio utvikler, selger, og vedlikeholder kun programvaren som ligger på kontrolleren. Er det fysisk feil på kontrolleren som gjør at systemet ikke fungerer som tiltenkt må dette tas opp med elektriker som har levert produktet. Var systemet montert ved overdragelse av bolig fra tidligere eier så kontakt produsent av kontoller for nærmere informasjon.
Vi har bred kompetanse i Eaton MRF programering og hjelper deg gjerne med å feilsøke på MRF problemer. Men dette er en tjenste vi kommer til å ta betalt for.
Du kan kontakte Eaton direkte på nummer: 23 03 65 50 for gratis support på dette.
Lenge siden du har installert et Sensio Smarthus? Logg inn for å se på brukerveiledningene våres.